Sjukt solig semester

Man kan krasst påstå att denna vecka börjat krassligt med hosta, halsont och huvudvärk....det finns uppenbarligen något där inne trots allt;) I mitt jobb är jag tvungen att ha talets gåva, så när rösten började svika under tisdagen, beslöt jag mig för att ta en semesterdag. Jag var inte så dålig så jag ville sjukskriva mig, bara hämta lite kraft och sjunga upp mig inför morgondag....tjohoo kära kollegor, snart är friden slut! Det blev en solig dag....oh´Boy vad det händer saker på den här kajen dagtid!?

Sjöräddningen har nåt event denna vecka och flera av deras båtar ligger kvar vid kajen. Några tog tur med Ribbåtar...liiiite vindkallt än kanske.


Dear husband kom förbi för att valla den sjuka till lunch....


...stans bästa sushi finns på Eriksberg!

 
Som själv Jyckemor brukar jag strö ytterst pedantiska städtips för hundägare kring mig....plock av bajs i påse, släng i soptunna. Men här har man väl gått till ytterligheter.....hur tänkte man här?

Förbjudet att slänga hund i tunna! Herregud, var jag så bitsk...


Jaaa Jyckar små....inte värt att bjuda er till Sushi-stråket


Vi lekte ute på Lilla Husets ägor en stund....eller, Henke och Joel lekte och Målvaktsmamman satt i solen och frös. Solens öga hade släpat mig upp från soffan och dåligt samvete. Färsk fisk och frisk luft fick dock livsandarna att vakna, så en kvällspromenad längs bryggan, för beskådan av ny uteservering på Villan ledde till PREMIÄR för sittning. Det är för det här kommande halvåret vi betalar.

Husband och andra premiärvimlare på Villans uteservering



Dags att krypa till kojs för tidig väckning av Tvåan. 7.30 ska han vara på allergikliniken för tagning av 2 sprutor, 8.00 är det utveklingsamtal på skolan. Tur att jag vilat ut idag och med hopp om spårvagn från Ferrari imorgon.

Fridens Liljor!

//Målvaktsmamman


Kommentarer
Postat av: Inger

Lasse ber mig meddela följande:

Voi Jumala auta!

2010-04-15 @ 11:04:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0