Travar Brunte lyckligt?



Tvåan har sommarlov...från målet, eller åtminstone från 5 dagar/vecka där i. Numer sträcker sig alltså Målvaktsmammans dragande till en promille av vanligt intag....alltså ytterst ytterst lite, vilket genererar oerhörd mängd fri tid. Åt alla! Tvåan måste ut och springa av ren uttråkning, Ettan gör....det Ettan gör, näpp härmed ingen förändring...möjligtvis leda över stor dos övrig familj, jag och husband......tja....vi..försöker komma på andra saker att göra. Tyvärr har Djurgården ingen helgmatch hemma under finalspelet...annars hade vi ju kunnat åka upp och se på hockey;) Grattis till finalplatsen....helt ärligt, så hoppas vi på guldet.
I torsdags tog jag och husband, i brist på nedsläpp, bussen till Åby travbana. Husband: "nu när vi har så mycket tid över måste vi hitta på saker tillsammans" och "det här måste vi göra oftare" även "vi kan inte sitta hemma som pensionärer". Jag: "tror du dom tycker det är kul det här med trav" (hästarna alltså) "dom kanske hatar det och lider, springa sådär hela tiden" Vi hade hur som helst jättetrevligt, tidig pension hänger dock fortfarande på briljant målvaktsspel.
Klockan sju på tisdag kväll är jag inbjuden till VIP-kväll för trogna (typ 100 år och förändringsobenägna) Telenor kunder med demonstration av senaste Erikssonmobilen, som bloggen kräver...en kamera med telefon. Det bjuds på bubbel och snittar och delas ut goodie-bags....jag får ta med en vän....Per är en vän! 

Så husband hjärtat, förutom 40års fest i morgon, pokerturnering söndag, hockeyträning måndag, så är tisdag bokad och vi får goodie-bag gånger 2.....mmm...nu har Snålvaktsmamman tänkt till;)
Någratiotusenmilpåcykelinnanfödelsedagsfirandenästahelg...min:) Snygga "panchosar" vi är va!?

Springer dom för sitt liv?


Målismor vill klappa stackars Brunte på stallbacken...som redan sprungit till spiltan.




Friday eavning och jag och Bert Karlsson har gråtit till Talanger ikväll..eller, i alla fall Bert, jag grät åt att Bert grät.


Fridens fredag!

//Målvaktsmamman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0