Tjyvar och slappa rumpor

Jag låg i hårdträning inför sommarens stora begivenhet Zell am See...ni vet, Höga berg och Djupa dalar. Vad hände? 35-40 grader varmt i 12 dagar, ett ögonblicks verk och jag var tillbaka i den underbara, lättjefulla tillvaron Oträna. Tre veckor av härligt lata dagar måste nu kvävas i sin linda, upp till kamp för att bli mindre mjuk! En evig kamp för oss som tyvärr inte har den i blodet, den mytomspunna 2a andningen. Jag innehar alla övriga andningar men inte just den här.

Gott med semester, men visst är helgerna dubbelt ljuvliga och längtansfulla när man jobbar. Denna första helg har varit lugn och skön, mycket mat....för lite vin (det var ju det där med mindre mjuk;) Lördagen bjöd på sol och mycket över 20 grader. Jag, husband och Rick tog båten över till fastlandet och spåret vidare till Botaniska Trädgården. God vän driver Botaniska Paviljongen www.botaniskapvailjongen.com restaurang och café, vilken mycket varmt kan rekomenderas. Oxfilé med potatisgratäng och ett glas rött...tja, sämre lördagslunch händer. Är man INTE i sällskap med husband finns dessutom otroligt mycket fint att se i denna Göteborgs Trädgård....jag hann bara se färgskiftningar i rabatterna vi ilade förbi....nice.

Husband och Tvåan tillsammans med alltid trevlig restaurangägare...vi blev också trevliga av goda maten.


Ettan kunde tyvärr inte följa med då han ser till att föda resten av Göteborgs befolkning. Han jobbade, som vanligt denna sommar, på Coop. Bara 2 lediga veckor på hela sommaren ger guldmedalj och tjockt lönekuvert..ADDE ÄGER!

Just denna lördag genom Addes kassa:
En äldre kvinna (enligt Adde i min ålder!?) går förbi kön och ut genom kassan, larmet går.
Adde och kollegan i kassan jämte ber henne gå igenom en gång till, då larmet kan gå utan anledning, larmet går igen. Dom ber den äldre!? (forfarande i min ålder) kvinnan att visa upp sin handväska, märk väl handväska.
Hon vägrar och vakten är snabbt på plats för visitation.
Adde: "Vet du vad hon hade snott!? I handväskan hade hon En maskara, Ett strykjärn! och En golvmopp!!"
Målvaktsmamman: "Men herregud, hur stor handväska hade hon...en golvmopp!?"
Adde: "Nämen, det finns hopfällbara golvmoppar nuförtiden"
Vad blev det av den hederliga gamal skurborsten med tillhörande skurtrasa, som är så förbaskat jobbig att vrida ur?...jag kanske är äldre kvinna.




Ha en underbar vecka....så kommer vi i gång inför stundande hockeysäsong, pronto!

Fridens!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0