Jag blir tårögd



För grannaste granen i stan.....eller inte! Jag är förkyld. I ett töcken tvingade jag iväg mig själv och husband för tvunget granköp dan före dan.....DEN VAR I ALLA FALL FIN DÅ! ....i kylan, mörkret och med rinnsnuva. Tja, lite klappar i och under får vem som helst att glittra.

//: Min lilla graaan, du är så fiiin, du luktar gooott som terpentin, vill ingen ha dig får jag väl ta dig..trallala tiddilidi://

Förkylning till trots har Julafton förflutit smärtfritt och lagom. Tomten gjorde alla nöjda och förutom Pops i julrutan (jag tycker vi är bättre på sport ändå) en skön avslutning med "Tomten är far till alla barnen", för mig viktigare än Kalle A.

"Mamma, det här var den bästa julafton"....sa Tvåan som förutom nedkomst till klapputdelning och mat befann sig instängd med X-Box.......hur menar han här!? Tja, är han glad är jag glad och Henrik Lundqvist håller 0:an.
Juldagens morgon var risig som övriga veckans mornar...och jag bestämde mig snabbt för att Våga Vägra Juldagsutgångförvuxna. Jag vågar inte!

Samling på Olearys 16.00, vi ses!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0