28, 29, 30

I går satte jag upp min sommarsemester, jag tror att jag är först på hela kontoret...nåt ska man väl ta mig tusan vinna;) Jag och husband ääälskar att planera och ääälskar att ha saker att se fram emot, vad vore väl livet annars. Sedan att det ofta, just i semestersammanhang, är samma saker vi planerar och till samma ställe...tja planering som planering....det handlar om KÄRLEK.
Så har vi då för nästan 20onde året i rad börjat planera vår bilresa till Zell am See (dit vi ska flytta när alla barnen står på egna skridskor...jag menar ben).

Vi börjar med att lossa ankar på Stenas Tysklandfärja fredagkväll...sånt här kräver sin planering. Hur gott är det inte att stäva ut, ta första semesterölen i baren, äta gott och sova en god natts sömn innan dagstur genom Tyskland, ein grooose beer bitte!


Hur kan man inte längta hit? Här är vi bara några mil från Zell..


Här har vi bott varje år, med några få undantag. Rick var bara 6 veckor första gången och Maria som äger Pension Wilhelmina, med sin man Hansi, är svensk...hennes svärmor (infödd) tyckte det var bäst att vi bodde hos just en svensk med liten Tvåa...sött.


Vi vandrar mycket och upplever en underbar natur...


Adde och Rick på "tur", inte jättegamla..


..och belönas med små smultronställen några kilometer upp. Målismor har beställt öl:)


Rick och pappa kör båten...


Tillsammans med Adde och mor...som ror, och far är rar..


Husband och han kompis Northug cyklar upp för Grossglockner..på skoj!!?


medans jag är här...DET är skoj. Vår kvarterskrog i Zell.


Husband och Northug rullar ner igen..för att dom är illa tvugna, upp måste ner..


..och belönas så här, jag hoppar cyklingen;)


Min kärlek i Zell..


Blandade bilder från ett älskat Zell am See. Fortare än vi tror är vi där igen, på välkända trottoarer, härliga byfester, goda vänner och god....öl:)...det händer att vi äter också.

Ha en skön kväll....det går fint för herrarna i stafetten.

//Målvaktsmamman








Kommentarer
Postat av: Monika

Har satt upp mina semesterveckor,(jag vann jag med hihi) plussar till dina även v. 27. Kram från handbollsmorsan.....

2010-02-25 @ 08:10:25
Postat av: Monika

Northug, jag sa det till Christian i går att han är lik honom.....

2010-02-25 @ 08:16:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0