Bara barn blir äldre

Jag har en kollega på jobbet vars dotter fyller 18 år idag.....grattis till dig:) Ojojoj, där ser man tänker jag...det är ju lika gammalt som vår inneboende, nästan. Han blir 18 den 12 maj i år. Han har bott hos oss några år nu, hjälper gärna till med lite hushållssysslor och marcherar Jyckarna varje dag. Jättekäckt! Särskilt duktig är han på datorer och fast jag hör djupa sucken över min okunskap ibland, säger han aldrig nåt. Inte kräver han så himlans mycket heller....ett par skor eller en jacka.....mat. Han är, tja....ungefär 185 cm lång och tycker inte om att bli störd. Tjat gillar han inte heller.....och med tanke på hans ändå ringa ålder, tycker jag att han hör lite dåligt. Eller kanske det är någon form av selektiv hörsel.

När Adde var liten, typ 4...för sådär 2 år sedan..älskade han att städa och tvätta. Alla våra vänner samlade tvätt innan vi skulle komma och hälsa på, för då sorterade Adde tvätt hela kvällen och vi kunde sitta i lugn och ro. Han sorterade tvätten, stoppade in i machiiinen (viktigt med uttalet där), i med tvättmedel "har ni inte Ariel, det är bäst", SATT OCH "SÅG" HEEELA TVÄTTPROGRAMMET!!!, därefter hängde han upp det. Vi körde på 90 graders långtid med förtvätt om vi ville stanna extra länge, detta är sant! 

På nåt sätt tycker jag att vår 4-åring påminner mycket om vår gängliga inneboende...det är nåt där alltså. Han är inte riktigt lika flitig som 4år, näää..det är han inte...
Jag menar, det vore ju konstigt om vår inneboende hade varit Ettan, jag blev ju inte direkt mamma när jag var 11...eller!? 

12 maj 2010 fyller Adde 18 år och jag ska öppna champagnen och skråla för full hals...ta i med alla mina 28 år:)



//Målvaktmamman





Kommentarer
Postat av: Marie

Du har så rätt, vi blir inte äldre än typ 28... Livet är underbart... kram

2010-02-11 @ 19:42:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0