Jag och Wikegård hos DO

Nu stormar det bland hockeymammorna.
Hockeymamma till en av damkronorna har på inrådan av en jämställdhetskonsulent?! anmält Niklas Wikegård till DO, diskrimineringsombudsmannen, för kränkande uttalanden. Hon menar att det har varit väldigt låg nivå på kritken. Jag undrar...hur låg nivå har det inte varit på spelet?...typ Ten feet under..

Hockeymamman i AB "Damerna har framställts som dåligt tränade, att dom knappt kan åka skridskor och att dom saknar speluppfattning" Jahaa!?

Wikegård svarar "Det är ibland jobbigt att vara ärlig. Jag kan inte säga att något är bra när det är dåligt. Faktum är att Sverige har tagit ett steg tillbaka och inte framåt. Efter Turin 2006 fick jag för mig att svenskorna gjort framsteg, men det är tvärtom. På ett sätt känner jag mig besviken och lurad"

Jaaa Kära hockeymamma, du får nog anmäla även mig till DO, för preciis sådär refererade jag herrkronorna i morse....är det också diskriminering? U13 har mer fart och vilja....jeeeesus!

Jag meddelade min kollega att jag blir lite sen till jobbet då kvarten mellan Sverige och Slovakien spelas konstig tid. Jag skulle alltså ta ledigt, gratis, för att få njuta av en fartfylld match och vidare avancemang till semi.
Sagt och gjort. I säng tidigt för morgontrumpna familjen och väckning 5.50...t o m för Tvåan som började 9 idag. Vi snubblade upp i ren förvirring (Tvåan sa att han kände sig pigg!? ..sånt här är inte nyttigt, rent av farligt skulle jag vilja påstå) och dukade upp en VINNANDE frukost. Japp.....och här slutar det. 

Jag säger som Wikegård "Det är ibland jobbigt att vara ärlig. Jag kan inte säga att något är bra när det är dåligt. Faktum är att Sverige har tagit ett steg tillbaka och inte framåt. Efter Turin 2006 fick jag för mig att svenskarna gjort framsteg, men det är tvärtom. På ett sätt känner jag mig besviken och lurad"
JAG ÄR VRÅÅÅLLURAD OCH VÄÄÄLDIGT VÄÄÄLDIGT BESVIKEN!

Målvaktsmamman inte i AB "Dom kändes dåligt tränade, kunde knappt åka skridskor och saknade speluppfatting"
Hur gör vi nu då? Ska jag anmäla mig själv till DO och så kan Wikegård försvara mig tillsammans med....mig?

Bröst och bringa som en cornflakesflinga...så summerar jag första perioden. Mackan fastnade i gommen och kaffet brände strupen...det enda händelserika i Vancouver och på Eriksberg denna hockeytorsdag då t o m Frölundas U13 är insnöade och världens största hockeytrunk belagd med körförbud.

Snygg-Henke, vad hände? Ska vi inte börja med längdskidåkning istället...va?

Undrar just vad Sudden gör, käkar chokladpraliner;)
 
Vi åkte och hälsade på i Toronto, hockeyns Mecka.....


...för att bryta oss in, bokstavligen, kyssa StanleyCup bucklan i Hall of Fame..


...och se lite NHL hockey....Livet är gott:)



Imorgon är det fredag och vi ska med vänner och äta på Oakleys och stuffa till 80-talet. Puffklänningen struken, leopardtightsen sträckta, klackefynd från Köpenhamn putsade...vi hörs kanske inte i morgon:)

Om så fallet...trevlig helg vänner!

//Målvaktsmamman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0