Kvinnligt resande...eller tantvarning?

Bräckeflickorna ska på turné, en hel helg ska vi vara borta.
Med tanke på våra förberedelser kan man tro att vi ska emigrera för gott. Jag förstår inte, är det nåt typiskt kvinnligt? Bara val av väska...jeeesus. En är för stor, en är för liten (vilket jag i och för sig tror den är, 1 låda vin och halva väskan är fylld), en utan hjul...Vad är det vi ska ha meeeed oss!?
Vi ska alltså var borta från fredag eftermiddag till söndag eftermiddag. Fredag är tågresa och söndag är tågresa, då skulle vi egentligen kunna sitta i pyjamas, eller åtminstone i de kläder vi hoppat i på morgonen. På vår packning att döma kan man tro att vi hinner med 2 ombyten per tågresa. Jag håller det inte för troligt att varken Brad Pitt eller Henrik Lundqvist sitter i samma "kuppe" som oss.....tror vi ens att dom åker Öresundståget till Köpenhamn? Vad jag minns brukar det inte var någon större underhållning i restaurangvagnen heller, om det ens finns någon. För lördagen måste vi var uppe i ....tja, åtminstone 5 ombyten.
DET ÄR JU VINTER! Jaaa, visserligen, men...ska vi på friluftsresa?...njet....måste Målvaktsmamman stå i en ishall i Köpenhamn?...njet...vi kan lämna skoteroverallen hemma, faktiskt.

Så här är det...utdrag från mejlkonsversation med en Bräckeflicka;

Godmorgon alla glada köpenhamnsresenärer!

Nu börjar det närma sig, snart får danskarna se upp för nu kommer Tantmaffian och gör Köpenhamns gator osäkra...:)
Ville bara påminna C och M att dom inte glömmer Coops premiecheckar till hotellet.
Ja visst är det tantvarning, nu har vi rabattkupongerna med oss när vi intar Köpenhamn...:)...Ja och även matsäck på tåget, vad skall det sluta....:)...Börjar bli lite orolig för att vi plockar på oss ifrån frukostbuffen så att vi hamnar på Ströget med matsäck från hotellet...;)
Inte att förglömma tänk på alla presentpåsar vi kan spara...:)

.....slut mejlkonversation.

Ni förstår vart jag vill komma? Var ni uppmärksamma tidigare förstod ni varför jag inte kunde ta lilla resväskan...mmmm, just det, här betalas inte för dyra halvflaskor vin på tåget;)

Köpenhamn....here we come!

Kommentarer
Postat av: Inger

Hej!

Önskar "tanterna" trevlig weekend! Jösses tjejer Ni kan inte redan kalla Er för det! Vad är jag då??

Milde himmel..nåja "sama se sille" så sa din gammelfarmor alltid och det är ett mkt bra uttryck!

Du vet Maria...kör hårt och ha det gott!!!!

Pappa Per kan träna lugnt inför Vasaloppet under weekenden!!!

2010-02-11 @ 17:11:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0