Tropiska Tyrolen

Äntligen äntligen äntligen....Im here, Im back, Im in Austria. Fantastiskt att jag, med Sveriges dyraste bredband, bara kan blogga från Österrike....jag säger ju det, det är i Zell am See jag ska bo.

Packade på Eriksberg i onsdags....i bilen den här gången. Man anar inte vad mycket som ryms i en V70...typ allt vi egentligen behöver.


...och som fint parkerades på båten till Kiel. Vinkade av Lilla huset på Torget och Eriksberg till första semesterölen.


Som tur var hade vi betalt extra för fönster i hytten....vi fick....en ventil. Skratten rungade i hytt 6312...från Målvaktsmamman.


Men den som väntar på nåt gott! Inte ett enda stopp på ett 32 gradit Autobahn...förutom glass och därmed tvingat kissestopp, 10 timmar efter frukost kör vi över gränsen till älskade älskade Österrike....och jag blir tårögd vaaaarje gång.  


Första övernattningen blir som vanligt 15 minuter efter Kufstein på Gasthof Oberstegen som ligger i Söll am Wilden Kaiser. Alltid god mat, gästvänlighet och underbart sköna sängar...och bara 2 timmar körning till Zell...sväng förbi nån gång får ni se:)


32 grader har hållt i sig sen vi körde av i Tyskland och ingen...jag menar INGEN förutom husband är ute och motionerar. Jag, Rick och alla vi känner flyter omkring i Zeller See...husband springer runt den. Vi kom alltså ner 1 dygn för tidigt pga värmen och fick utnyttja god vän som äger Hotel Traube, då vi fick vår lägenhet först idag. Stort tack till Lasse som räddat oss i nöden den heta.

Stegar ner för berget för god middag och VMs bronsmatch. Här släpar man ut minsta TVapparat på minsta uteservering....härligt. 


Så här fin är baren på Lasses Hotel Traube...


...och så här enkelt ordnar man fotbollsfest längs gatorna...god mat och god öl.


Tyskland tog hem bronset genom att besegra Uruguay med 3-2, vi mätta och belåtna, i morgon åter en dag med över 30 grader varmt och final mellan Spanien och Holland. Vi badar vidare och husband cyklar till Munchen...typ.

Allt gott alla vänner, jag lever drömmen.

Fridens Liljor i Tyrolen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0