Bad, åska och Mats Sundin

Äntligen kommer åskan med uppfriskande regn och vi sitter och myser i bästa lägenheten och lyssnar på P1:s sommarpratare från i söndags, Mats Sundin....så bra så jag blir alldeles rörd. Fantastiskt att vi sitter och lyssnar här i Zell...Rara Far, du ser att inte all teknik är av ondo;)
Jag borde inte säga detta, men vi har det alldeles för varmt. T.o.m husband har haft träningfritt idag och promenaden vi skulle ta i eftermiddags ställdes in efter 1 fjärdedel, fullkomligt olidligt. Regnet friskar upp och morgonen kommer bli ljuvlig igen när jag och Tvåan kanar ner till badet och husband...jaaa...i morgon tror jag det var på cykel till Gross Glockner....olika äro Herrens vägar.

Gårdagens (enligt husbands utsago) värsta runda, Saalbach-Zell am See, på egentlig obefintlig VANDRINGS!led...känns ju klokt...34 grader varmt..??...


...nådde till slut civilisationen igen, skönt! Slapp jag joddla i bikini i Tyrolen..sökandes.


Jag sitter hellre här...i bikini...för det är det minsta jag får ha på mig. Vädret ger önskan om att få vandra runt som vår Herre skapade mig....men jag har ju tänkt komma tillbaka hit igen..så...


Här ligger flera meter Tvåan och njuter lika mycket som jag. Vattnet har nu kommit upp i 23 grader (varmt för denna sjö) och vi tar långa simturer...Målvaktsmammanmeterräknat..


Fotbollsfinalen sågs nere i byn hos Lasse på Hotel Traube. Många holländska fans och flera Vuvuzelor...en öl till mamma och en öl till pappa...och en STOR cola till barnet...


..som blev så här glad.


Värmen ser ut att hålla i sig och det hoppas vi verkligen inför morgondagen då det är byfest. Varje onsdagkväll under sommaren flyttar alla restauranger "ut" på gator och torg. Mycket mat och dryck, gycklare, trubadurer och lika mycket folk som det bor i Zell am See. Vi ska såklart knuffa oss omkring, äta gott från några av alla stånden, svinga en bägare eller två med Helga von Wienersnitzel och gädjas åt att få vara här.


Fridens Liljor och Hängpelargoner..

...ser jag från min uteplats.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0