Gold In the Net med The mother of gold

Från 35 grader varmt till 35 grader kallt på mindre än en vecka...som tur är inomhus, ute har vi i alla fall behagliga 20+grader....man får ju ställa upp för Henke...jag menar Tvåan;)

Lite taktiksnack med Henke Lundqvist...jag är på målvaktsläger ute på Öckerö...


.....och Tvåan är också där...i mål.


I söndags checkade vi in, jag får tyvärr inte sova över...inte vistas i omklädningsrummet....inte ens var på isen!? Kan det ha med min ålder att göra...eller min fysiska instabilitet kanske, dock...en numer tunn plånbok borde generera vissa plusspoäng. Jag är i alla fall bra på att köpa uttrustning till nyss 13on som har en tillväxtkurva i stil med nyfödd....dubblar sin längd en gång i veckan. Säsongens nya par skridskor hamnar på en NÄTT 44a. Trillar den killen på isen är det en bragd, tro mig. En bragd att ha vuxit längre än sin målvaktsmamma är det förvisso inte, så....någon som är sugen på att investera i benskydd, plock och stöt, använda 1 säsong....Welcome to Manövergången!

Fin färdväg till Öckerö har vi "camp-ratade" i all fall




Tvåan får tränar spel bakom mål....gud så mycket bra saker vi övar på:)




Vi har i alla fall fått ett livstecken från "Ö:a" idag, halleluja!...de är nämligen ytterst få.
Rick "det är bra men jag har väääldigt lite pengar kvar"
Målvaktsmamman "ät dina nya skridskor!"
Så husband kastade loss och stävade ut med tunna plånboken, passade på att se isträningen...han briljerade idag...Tvåan alltså.






Fridens Liljor vänner...bloggen är igång efter riktig datoranvändarsemester.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0