Frölunda....ni strider INTE för 3 poäng!

Jaaa, vad säger man...inte mycket som kan stå på pränt i alla fall. I går vaknade dom till i början på 3dje perioden, det håller inte. Jag säger som Wikegård skulle ha sagt, "dom spelar som kärringar"...bäst jag skyller på honom, han är ju redan DO-anmäld. Thomas Cederfeldt kommenterade matchen i GP idag;

"Det behövs fler skott och full trafik framför mål, det behövs ingen betänketid så fort man får pucken"

" Tålamod brukar det predikas från tränarhåll. Jovisst, om gårdagens spel var en uppvisning i tålamod så är det bara att konstatera att det var oerhört tålamodsprövande"

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv. Vi var så här vältaliga i bilen hem...innan jag körde över ett kylskåp;

"Hoppas verkligen att dom inte ta sig till slutspel så vi slipper lägga mer pengar och tid på den här skiten" ...vi svor nånstans också......och nu längtar vi tll lördagens match mot DIF.
HEJA VF!

Veckan stormar vidare i vanlig ordning och hela helgen stormar...is-stormar. Rick har match i morgon mot Hanhals, borta 20.00...huuu. Han har den betungande uppgiften..båsöppnare....hoppas han gör det riiiktigt snyggt;) Match även söndag mot Kings...och då hoppas jag att han har öppnat klart och står. Däremellan hinner vi med A-lagets hemmaseger;) mot DIF på lördagkväll, när alla är extra glada.....i hatten. Ett A-lag och ett annat.

Honken i snygg hjälm...


....som han måste kopierat från Tvåan;)


Tvåans...han ville konstigt nog inte ha sin Målvaktsmamma lackad!?


...men den blev ju fin ändå.



Ett varningens finger till U13:s ledarstab, byt ALDRIG tröjnummer på Tvåan...då gnisslar mamman tänder...och skulle han få för sig att sluta innan hjälmen är förbrukad, då har ni första mamman i mammaminne i mål.


Puck out!

//Målvaktsmamman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0