Hur kan det bli fredag på en onsdag?

Hade någon sagt att "det är skönt att det är onsdag i morgon"  hade jag glatt konstaterat att "jaa, sköönt"...så har det redan hunnit bli nästan fredag!? Herregud, en hel vecka sen vi satte klackarna i bordet på Oakleys. Man säger ju att tiden går fort när man har roligt....husband hjärtat...vi måste ha världsklassroligt:)
Åter en seger i Scandinavium med 4-1, den här gången mot Södertälje...gäsp...zzZZz....dom hade INTE världsklassroligt, men, men..3 friska poäng. "Bättre att ha det glatt på isen, än att gå i lera och sörja"...som Lotta sa...en gång.

Jag har liksom husband haft seriebiljett på Scandinavium tidigare, men köpte ingen för denna säsongen då Tvåan hade sååå mycket skolarbete i 5:an. Ett tag började jag fundera på om dom hade lärarlösa lektioner så vi var tvugna att bedriva hemundervisning, eller om Tvåan kanske gjorde annat på dagarna...typ spelade hockey. Vi slet som oxar på farmors tid...och det finns definitivt skäl till att jag inte valt läraryrket. Hur som helst blev Målvaktsmamman "stressed to death" och Tvåan tjatad hål i sitt hjälmförsedda huvud, vilket resulterade i utebliven egen biljett på U, rad 11 plats 22. Sen dess har Tvåan inte haft EN ENDA!? läxa, förklara det den som kan. Under heeela årskurs 6 har jag hjälpt honom med läxor 2! gånger. Han har bara haft läxa 2! gånger. Inte konstigt att han älskar sin skola. Och jag sitter här hemma, utan seriebiljett, utan läxläsning, utan husband (han är ju på hockey) men med en hockeytrunk, sovande jyckar och 2 barn i var sitt rum....är det då man börjar blogga?

I morgon är det i alla fall fredag vänner, och som vanligt har Tvåan hockeyträning på kvällen (vi är det enda laget i hela Frölunda som har en stående träningstid..undrar varför?) Verkar bli strålande väder i helgen och kanske ska jag våga damma av Fru Trampa för transport till tjejmiddag i Vasastan på lördag...fårskinn på sadeln så inte Greta blir kall.
Hoppas jag missar hundbajset i Vasastan och att Brunte inte bajsat i ishallen.


Tvåans skola utan läxor, Götaberg. Ettan går också här, med läxor!?...


..Tvåan gör hellre det här. Tröja från Rekordmatchen på Ullevi...han stod då;)




Gokväll govänner gonatt...

//Målvaktsmamman


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0