Internationella Kvinnodagen...eller Ladies Night

....jag väljer utan minsta tvekan Internationella kvinnodagen. Lite trist att jag är så dålig på att fira den på något sätt, det får faktiskt bli ändring på det. Det är tur att den finns och den behövs, den väcker tankar och debatt som inte får tystas ner, för kvinnor i Sverige, i Europa, i hela världen.

Det gör ju i och för sig även Ladies Night, väcker tankar och uppenbarligen känslor. Jag har aldrig varit där, för tanken på tusentals ylande damer, trånandes efter lättklädda, höftrullande män...som får lön för att flörta med Karin...Njet! Jag förstår inte grejen. Är det för jämställdhets skull? Jag menar, en strippklubb för kvinnor:)....fast i mer legitim förpackning, Scandinavium! Jag undrar hur reaktionerna hade varit om vi bytte uuut de höftrullande männen mot ett gäng pumor från Wandas (vad jag har hört finns/fanns en strippklubb för i huvudsak män med detta namn här i Gbg)...och så slängde vi in 5000 ylande, dreglande karlar, ours as well, för en helkväll i Scaninavium...vhaa?
Helt plötsligt känns det inte så bekvämt längre...eller;) 

Syster yster, från och med nästa år, 8 mars, Internationella Kvinnodagen, träffas vi och går på någon av de aktiviteter som ordnas äter och dricker lite gott...å firar att vi är så jävla bra! Men jag följer inte med på Ladies Night!


Idag är det Skitsnygga Jävligt Smarta Kvinnors Internationella Dag 




Och kom ihåg mottot: ”Livet är inte en resa till graven med syftet att komma dit i en
attraktiv och välbevarad kropp. Det handlar om att glida in sidlänges med en choklad-kaka i ena handen, en flaska vin i den andra, fullständigt slutkörd, totalt utsliten, skrikandes "Vilken häftig resa!"



Ha en härlig kväll Ladies!


//Målvaktsmamman
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0