Flickvänner och Maräng Madmoaselle

Då Rosa inte dykt upp än har här vår-dansats med Snabeldraken. Allt vinterdamm ska ut....och då snöar det i Kortedala!! 4e maj SNÖAR det i Kortedala....näää, jag klarar inte mer nu, mer än hålla mig därifrån. Sommarfrisyr på Tvåan fick vädergudarna att rasa, kan det ha varit för de ynka 2 centimeter som åkte av så FÖRLÅÅÅT!
Torsdagen bjöd på värmebehagligt med en strålande sol, som tyvärr inte räckte till fredag eftermiddag, Valborgsmässoafton och Cortegen. Hällregn lugnade i alla fall polisen och förhoppningsvis skonade unga från olycka och baksmälla.....den fick vi tanter i stället. Afterwork på Piren hemmavid var lugn för Målvaktsmamman, inte desto mindre trevlig. TANTVARNING FÖR LUGN VALBORG;)
Adde: "Jag ska vara hemma ikväll.....OM jag inte åker till Slottskogen och super ner mig" Det var moget! Faktiskt, då han var ironisk och stannade hemma....några grå hår mindre för Mor som ror...då är Far rar och Adde världsbäst.
I lördags var det dags för Bräckeflickorna och hemliga gäster att återförenas i kacklande vinsång, efter Köpenhamn. "Sune" det var som att stiga in i Hus och Hem, finfint. Kantarellsoppa, stek utan sallad;) och till sist söta Maräng Madmoaselle...ljuvligt. Till det några liter rödvin...som inte var särskilt ljuvliga dan efter, men det var det värt....ni är för bra alla. Snälla husband stod för limousineservice mellan pokerhänderna (hur skulle vi annars ha råd med limo;) och hämtade fnittriga flickor fram på småtimmen. Du är en ängel utan vingar...love!
Nästa middag bjuds i Lilla huset på Torget...på sitt sätt...Lantliv i förändring -från dag till dag. Jag och M bestämmer datum som måste sammanfalla med kockens schema, annars blir det kvarterskrogen.







Fridens alla miljoner läsare!


//Målvaktsmamman


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0