Rekorderliga räkor och guldvittring

"Och så hela ståplatssektionen som var ett hav av tyska fans, som fick den mäktiga Djurgårdsklacken under slutspelet där hemma som att se ut som en svensk riksväg bredvid tyska autobahn."

"Veltins Arena i Gelsenkirchen har tak och det gör att den känns som en NHL-arena på anabola steroider."

"Jag var en av 77 803 åskådare som såg Tyskland skrälla mot USA. Det är 5,6 fullsatta Globen staplade på varandra. Nästan sju utsålda hus i Scandinavium i Göteborg. Och nästan 14 000 fler åskådare än vad AIK drog på samtliga 26 hemmamatcher i allsvenskan i vintras."

/Mats Wennerholm

Varför var inte vi några av 77 803 åskådare på rekordkvällen? Vi älskar ju hockey och storslagna arrangemang. 
Varför dansade inte vi omkring med Ein groose Bier i läderhååsen och tyrolertrosor..jaaa...inte vet jag. Varje gång det är något stort idrottsarrangemang i relativt närområde är min högsta önskan att vara på plats.
Varför Mats Wennerholm och inte jag!.... Jag veeet..han har betalt för det och allt runtomkring. Dessutom fick han se Tyskland vinna över USA i sudden, i Tyskland, tillsammans med 77 802 andra..Världsklass!



Lördagkväll och vi har ätit vårt dyraste kilo räkor någonsin, 260:-!! för ETT kilo. Det säger väl allt om hur våren skrider här på västkusten....vaaaansinnigt sakta och blåsigt. Till detta ytterligare en möjlig skräll i VM, 3-1 till Danmark mot Finland halva 2dra perioden spelad....reflektion; roligt, oväntat och hopp för Puckade Pantrar i VM-soffan om guld för Sverige. I så fall ska vi joika i Tyrolen. 

Första matchen för Sverige i morgon, då vi tar oss an våra nordiska grannar Lusekofta HC, må de snärjas i sitt garn;)








Lördagsmys med dansk hållning....de e dejligt!


//Målvaktsmamman


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0