Snö bland pelargonerna

Jag rastade hundarna igår morse....i dunjacka, jag hade kunnat åka hem utan en tråd på kroppen (vissa hämningar har t o m jag, skatta er lyckliga) i 22 gradig värme...länge leve sommaren! Premiärsittning (i alla fall njutningsfull sådan) i bersån blev alltså 18 maj. Idag har det varit än skönare och efter avslutat dagsverke blev det fortkörning till Blomsterlandet för att kunna sitta här på balkongen och blogga i rosenfröjd...eller, i alla fall pelargon.....LIVET ÄR FANTASTISKT, sommaren är fantastisk.

Fina pelargoner i fin låda och Joel..


...och här kikar stackars Henke fram också


Och minsann om det inte kom en solig hälsning från De Tre Musketörerna i Zell am See...oj va fint solen skiiiner!


Husband t höger, bredvid Stefan..det är han som äter så mycket! I går lagade dom "träningsmat" själva efter måndag i frosseri, sen gick Ferry till Crazy Daizy och åt hamburgertallrik till efterrätt...världsklass!


..och helt plötsligt förstår man val av mycket kläder i liten solstol...Jeeesus!


Som salt på snön kan jag i alla fall strö lite glädjande budskap till alla V-Workers down there..


"Husband; jag funderade på den där Odd molly klänningen"..


I morgon är det torsdag och vi väninnor får börja ladda upp inför en av årets höjdpunkter,Göteborgsvarvet. Lite peptalk och stretchövningar inför denna långa sittning. Samling på Port Arthur ca 13.00 och GT har lovat sol coh 20 grader varmt...bikinin på badflickor!

Så ut och njut i sommarkvällen. Jag och jyckarna ska dricka kvällstéet tillsammans bland pelargonerna, passa på och njut!

//Målvaktsmamman



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0