Isdans till advent

Jahaa, hade vi vetat att det vår Manager som slipat våra skridskor fel hade vi ledat serien....väl..? Tja...jag slipper ju ränna klackeskorna av mig för att stötta a-lag utan kan ägna mig helhjärtat åt a-barn istället, va skönt! Vi gläds så klart över seger mot Färjestad i dag, särskilt då Univarkollegor lider av gener från Karlstad och ytterst dåligt omdöme.

"Gett oss fan på det"
Mitt i kaoset ställde spelarna i dag upp för match mot Färjestad. Då visade de den kraft, inspiration och bestämdhet som hela klubben länge saknat.

– Vi hade gett oss fan på att göra en bra match och det gjorde vi. Jag är stolt över att stå här i dag, säger tränaren Kent Johansson.

Aftonbladet 20/11 2010

Jag hoppas att vi kan fortsätta vara stolta som Kent Johansson. Det hade varit väldigt roligt att få se Malmö Hawks nya arena...men inte för att vi åker NER till samma serie....Upp Malmö...upp!

Johan Holmqvist....den här Målvaktsmamman klackar numer skorna åt U14...


....och slipar skridskor åt Tvåan

...som förövrigt hade match med U15 i Kållered igår kväll. Förlust med 2-1 trots bra spel från hela laget, det härdar säger dom som vet...möjligtvis frusna vin(druvs)sugna Målvaktsmammor sen fredagkväll.

2a hockeylediga dagen på 1 månad njutes sedan morgonstund. Sovmorgon, gott kaffe, frisörbesök och adventsboosting. Vita fina julstjärnor gömmer smutsiga fönster som gömmer dammkatter som ger bloggtid.

Ha en fortsatt skön helg....och Facebook för Tvåan ger datorkö och därmed dålig uppdatering för Mor som svänger lurviga på Kielkryss nästa fredag. Lovley!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0