Kackel gav vinst

Jag har aldrig någon släng av Herr Söndagsångest. Han (båtar är Hon) gnager och gör att hela söndagen går till spillo i en enda lång väntan på för tidig uppgång dagen efter. Jag har haft det...då har jag bytt jobb. Det är inte värt det hör ni, vi har bara ett liv och mer än fritid spenderar de flesta av oss den tiden på jobbet. Däremot kan man vara rent allmänt trött på dessa måndagmorgnar som kommer i rasande fart året om...så var det denna måndag....så var det i går, söndag kväll. Tur att morgonen bjöd på en röd soluppgång och härligt höstväder som inte krävde tjockjackan. Dessutom var Linda tillbaka hos Bandit Rock och förgyllde min bussfärd...för det gör defenitivt ingen annan medresenär 7.06...möjligtvis min medcyklande engelska lady, June Carrick.

Tvåan hade träning hela söndagförmiddagen och kvällen spenderade vi i Valhammra Ishall, match mot Partille. Förvisso träningsmatch, men första "riktiga" matchen för hårt tränande killar och hårt prövade föräldrar.

Nedsläpp för ivriga spelare och kacklande hockeymammor...
 

Vit Tvåa vaktade målet med briljans, utespelarna glänste och vi fick en härlig seger med 5-1, Frölundas U14 äger!


Slutet gott, allting gott...och en just nu ytterst labil 13år log i bilen på vägen hem. Målvaktsmman hjulade.......jätteförsiktigt för att inte störa husband som körde.

Underbar vecka, hockeylovers!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0