Vårfint regn

18 graders vår-dans i Danmark denna helg...så visst skulle lite vårvindar mindre friska än vanligt svepa in över Eriksberg. Jag är alltid försenad med mitt vårstök. Dagen man vill sitta och njuta i solgass ramlar jag, efter timmar av rensning och plantering, ihop i vårhörnan.....huttrandes i skuggan då kvällningen sänker sig över kajen. Not this year! Jag har förberett mig hela veckan, förberett mig tillsammans med SMHI....jag bara undrar, FÅR DOM BETALT PÅ SMHI!!?   

Världens mest vårförberedda Målvaktsmamma, Henke, Joel och vårskorna på morgonpromenad. Vi inväntar det fina vädret.....


.....vinkar till nya Kielfärjan..............inväntar det fina vädret.


I give up! Regnjacka och dyra stövlarna slirar ut i dimman för att hinna få ner lök j-rna...


...innan papperskassen blöts sönder!




Snålvaktsmammans Husmorsskola: Murgröna överlever allt...låt vara kvar i krukorna typ för alltid, som vintergrönt i regnet...


..så slipper du köpa så mycket jord och många plantor vid årstidsväxling. En handpyts fin ny jord, en 7:- planta, klart!


Dimman blev tätare, vinden ven och jag kunde inte under några som helst omständigheter inviga Hörnan.


Vaknade till regnsmatter denna söndagmorgon....men jag är jävligt! förberedd. Välkomna ni andra!



Kommentarer
Postat av: Fia Sandberg

Jag kommer!!!

2011-04-04 @ 15:02:40
Postat av: Målvaktsmamman

Du är såå välkommen vikarierande Wikegård, då kan vi lägga upp taktiken inför eventuellt klubb-byte!

2011-04-04 @ 21:54:30
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0