Isande förändring



Jan Karlsson sparkades i går – och HV 71 har redan inlett jakten på hans ersättare.
Enligt Sportbladets källor är förre Frölundatränaren Ulf Dahlén, 44, det hetaste alternativet att ta över efter Karlsson.
– Om jag kommer att stå i HV:s bås nästa säsong? Inte vad jag vet i alla fall, meddelar Dahlén.

Inte vad jag och Backmamman vet heller!?....alltså är det inte sant.

Dahlén spelade i Jönköpingsklubben under två säsonger i slutet av 1990-talet och har en bra relation med klubbens sportchef Fredrik Stillman.

Det är möjligt, men det var hemskt länge sen...vi pratar Målvaktsmammans glada ungdom här! Visst har vi blivit klokare sen dess VF?....Ulf är klok.


Ulf Dahlén har varit ledig från ishockeyn sedan han för ett år sedan fick sparken från Frölunda.

Nej, det har han inte!


HV 71:s lagkapten Johan Davidsson vet vilken typ av tränare han vill ska ta över efter Jan Karlsson.
– Jag vill se en ledare som binder samman truppen och får truppen att dra åt samma håll. Sedan måste tränaren ständigt ligga på spelarna och påminna om spelsätt och taktik, det tycker jag är viktigt.

Precis en sådan tränare gjorde Frölunda sig av med, man bugar för dumhet. Tvåan....det är väl inge fel på Jönköping?
Uffe! Payback time för grillade korvar i Lysekil, HV 71 behöver en framgångsrik målvakt....med mamma.


Uttdrag ur Aftonbladet 31/3 2011


Man ska inte vara rädd för förändring, klackeskorna skulle kunna klappra i HV-klacken.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0