Fys-rus för hockeykunniga

Sista dagen i februari och jag har namsdag, vilket fick mig att kvickt och utan dåligt samvete mumsa rester från födelsedagsbarn på Univar. Grattis till 55 år, namsdag och Toskatårta...kontorslivet är gott!


Helgen har bjudit på vårvinter och med det barmarksträning.....för Hockeymammorna. Vi samlades, kanske inte 1 timme innan start...några minuter på sin höjd, för att gå igenom taktikupplägg. Jag i finaste klackeskorna och Kerstin med stor oro över att Fia inte kan gå utan att prata samtidigt!? Det blir upp till vår lagledare Lena att ta tag
i på samma vis som hon tagit tag i träningsprogrammet.
 

Kerstin och Målvaktsmamman kunde i alla fall dricka öl och prata samtidigt, Kerstin bäst...hennes öl till vänster.


Förberedelser i full gång....mycket mat, mycket dryck och ett glatt humör...DÅ presterar man!


Så vi åt och vi drack....jag det lilla lammet...


....Kia och Fia den stora oxen, i snygga håret....Fias hår alltså, inte oxens. Inte konstigt med tanke på att hon var en timme sen till fysen pga frisörbesök!? Vet Janne om att frisörer jobbar så sent?...undrade vi andra..




Vi pratade mycket och högt om hur slutet på säsongen ska se ut. Det framkom önskemål om ett föräldramöte med ledarna och enbart hockeymammorna, vi har mycket bra förslag och taktiska upplägg för vidare framgång.
Lyssna, lär och se oss ta Jumbon mot NHL.

Fridens Liljor och nattsuddare fyra....hockeybarn är dyra!

....sa Målvaktsmamman i vårfina skor från Köpenhamn och klapprade hemåt i natten.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0