Målvaktsbandy


Salak.
Salak stängs av en match till

FBK-målvakten fick frispel och drog till Timrås Björn Svensson i ansiktet med klubbhandsken.
Nu har disciplinnämnden sagt sitt.
Alexander Salak har redan varit avstängd en match automatiskt, nu kom beskedet att det blir ytterligare en match avstängning samtidigt som han döms att betala böter.

Det var under 2-4-förlusten mot Timrå som FBK-keepern Alexander Salak fick hjärnsläpp...då smällde det till. Salak drog till Svensson i ansiktet med sin klubbhandsken...Jag ber om ursäkt, jag handlade i frustration. Min mening var att sätta handsken i bröstet på Timråspelaren och skjuta honom ifrån mig.

Aftonbladet 17/1 2010

Men vad är det som händer!? Målvakter nu för tiden blir ju större och större....men är man stor måste man väl vara snäll, är det tidens tränare som sållar de griniga agnarna från vetet? Såå, vart tog de tunga griniga backarna vägen....eller illern till forward som byttes in bara för att mota ondskan vi blå. Målvaktsilskan kanske rent av kommer ur försök att likställa hockey med bandy......Tie Domi, Toronto Maple Leafs, you nasty little boy...du tillhör historia, en underhållande hockeyhistoria och Målvkaterna måste numer freda sig själva.

Jag träffade Tie Domi första gången i garaget under Mapel Leaf Garden i Toronto...


...och trodde att det var vaktmästaren för arenan!?



Tie Domi är en av NHL:s mest ökända spelare. Det här tilltaget slutade med att en man i publiken kastade sig över plexiglaset och in i utvisningsbåset. 
Tie Domi, “The Albanian Aggressor” och/eller “The Albanian Assassin” är den tredje mest utvisade spelaren i NHL genom alla tider. Han samlade på sig hela 3 515 utvisningsminuter på 1 020 grundseriematcher i NHL. Bara legendarerna Dave “Tiger” Williams (3 966 utvisningsminuter) och Dale Hunter (3 563 utvisningsminuter) ligger före..............Nu var det inte bara dumheter Tie Domi sysslade med. Han skyddade lagkamrater och det är lätt att glömma att Tie Domi faktiskt kunde spela ishockey också...

.....och det är hit jag vill komma, "Han skyddade lagkamrater"....så slipper Tvåan göra det själv!


Kommentarer
Postat av: Fia Sandberg

Å du har träffat honom! Jag blir så avundsjuk. Tycker som du att backarna banne mig skall slåss för och istället för målvakten.

Kraaaaaaaaaaaaaaam Fialia Plingplong

2011-01-18 @ 14:40:23
Postat av: Målvaktsmamman

Mmm, en sjuk man Fia....du hade skrattat ihjäl dig! Förövrigt....Ante försöker i alla fall;) Löööv!!!!

2011-01-18 @ 19:52:00
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0