Plötsligt händer det!

San José tvingades ta in målvakt från "gatan"

White under uppvärmningen.
White under uppvärmningen.

"Är sånt man bara hör om på TV"
NEW YORK. San Jose tvingades ta in en reservmålvakt från ”gatan” i natt.
Ändå vann de, på straffar, borta mot Vancouver.

När det under matchdagen visade sig att Anti Nittymäki, på grund av skada, inte skulle kunna byta om till matchen mot Vancouver var det för sent för Sharks-ledningen att kalla upp en ersättare från farmarlaget.
Så man fick se sig om i omgivningarna – och hittade Jordan White, 22-årig keeper i universitetslaget British Columbia Thunderbirds.

Han fick signera ett endagarskontrakt och satte sig sedan att vakta båsdörren åt bortalaget i Rogers Arena.
– Min coach på skolan tog in mig på sitt kontor och förklarade situationen för mig, berättar den tillfällige NHL-debutanten för nhl.com.
– Jag försöker bara få perspektiv på upplevelsen. Det här är sånt man bara hör om på tv eller läser i tidningar, men jag tycker är jättekul.

Aftonbladet 21/1 2011


....så jag tänkte ta med mig Tvåan på promenad i New York, runt Madison Square Garden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0