Isande underhållning

"Tuunturin ja granaatiiin" hade gammelmor kanske sagt, dunder och granater sa jag i går när jag tillsammans med 12044, varav flera tusen snåljåpar (köpte 50:- biljetter sponsrade av spelarna;) såg Frölunda besegra Modo med 3-2. Jag medger, jag har inte heller stöttat mitt lag i deras ytterst prekära situation....men jag är hockeymättad och känner mig lite frusen. Det var länge sen jag var i Scandinavium, länge sen jag rördes och upprördes på plats och hur jag njöt! Jag älskar hockey...jag älskar Frölunda...jag älskar livet!


Alla Frölundas U-lag var träningslediga för att kunna gå på matchen. Här del av härliga U-14 med Tvåan i randig mössa i horizonten...trygg jämte Hockeymammornas lagledare.
D

Ett taggat, vasst A-lag...det var hoppfullt....på uppvärmningen..


Presentation till publikens jubel...2 härliga fartfyllda perioder och paus inför 3dje då vi klapprade i takt till 3-0 då..


Modo vaknade till
Efter Challes utskällning skulle bottenfajten sluta i ett osannolikt drama.
Redan efter 41 sekunder i den tredje perioden kom reduceringen.
Byron Ritchie tryckte in 1–3 och bara drygt sex minuter senare kom ännu ett Modo-mål.
Ladislav Nagy och Lubos Bartecko samarbetade via ett klapp-klapp-spel och den sistnämnde slog in 2–3.

Frölunda tog time out direkt efter 2–3-målet och den fick effekt.

Trots ett massivt tryck under den sista minuten lyckades inte Modo göra fler mål och Frölunda kunde ta en nödvändig seger.

– Hockey är spännande ibland. Vi spelar riktigt bra i första och andra perioden, säger Frölundas 3–0-skytt Robin Lindqvist till Canal plus.

GT 2/3 2011

Mmm....vill jag ha så här mycket spänning som denna hockeysäsong bjudit kan jag börja spela poker. Jag ser fram emot en fin, fartfylld match mot FBK i morgon. Den behöver inte vara spännande, det räcker att vi vinner.

Nä hörrni, vi börjar fira helg.



Fridens Tulpaner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0