0:an bakom masken





Frölundas superdansk nollade HV71

Frölund vs HV71 3-0

Matchen mot Hv71 var en uppvisning i målvaktsspel. Daniel Larsson var bra. Men Frederik Andersen var bäst.
Fenomenal.
Outstanding.
Ni får kalla det vad ni vill. Räddningen på Per Ledins friläge var brilijant. Likaså när han följsamt räddade ytterligare ett minuten senare. Plockningen på Oscar Sundhs skott finns inte på kartan. Killen sitter på arslet med två spelare över sig pucken glider ut till en motståndare som från tre meter har i stort sätt ett helt mål att skjuta på. Fasth sa själv i pausen att han bara såg nät, det var bara att trycka in den. Men oj. Där kom en plockhandske farande och i den hamnade också pucken. Jag och 10500 fattade ingenting. Sen gick det upp till alla att killen faktiskt räddade pucken. En av de sjukaste räddningar jag någonsin sett. Detta vände dessutom matchen då HV kom ut i andra perioden med ett enorm tryck. Efter det läget kunde Frölunda jämna ut spelet, göra mål och dominera resten av matchen fullständigt.

Förutom plockräddningen på Oscar Sundhs skott så etsar sig den sista plockräddningen fast på minnet med cirka minuten kvar. Andersen studsar upp, slänger upp pucken i luften och drämmer till den på tennis och det såg ut som hela kroppspråket bara skrek ut "FAN VAD BRA JAG ÄR"

Utdrag från Hockeyzon Svenskafans.com


Det gjorde mitt kroppsspråk med, där på Rad 18 Plats 9....skrek ut "FAN VAD BRA JAG ÄR"...det är nåt med oss mammor och målvakter.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0