Vinnande massage


Uttdrag ur Aftonbladet 21/9 2011
Framgångssagan Viktor Fasth har haft väldigt få törnar. Bortsett finalen mot Finland i hockey-VM i våras har han, trots sitt erkänt heta humör, väldigt sällan visat svackor.
Men i går visade den 29-årige AIK-målvakten att även han är mänsklig. Inom tre minuters tid avgjorde Djurgården matchen, vilket fick Fasth att tappa humöret. När Mario Kempe åkte in i målburen brann han till.

Jag veeeet...det är jättelätt att tappa humöret när någon åker in i buren...Tvåans alltså..

– Han försöker trycka sig in på kassen och kör över mig mer eller mindre. Det var onödigt, han hade ingen chans att komma in där. Han försökte inte vika undan, men jag ska förstås inte tända till så där, säger Fasth som då ställde sig upp och drog en vänstersving mot honom.

...och då brukar jag säga att han måste vara agressiv, trycka till, skydda sitt mål...
(eftersombackarnauppenbarligenintegjortsittjobb)

– Det är klart det är tufft. Det är ju så att vara målvakt. Det är jävligt lätt att stå här och prata när man har vunnit och allt är guld och gröna skogar, men såna här matcher kommer också och det måste man också kunna hantera. Jag kommer släppa in fler mål. Det gäller bara att jobba vidare, försöka analysera målen, släppa dem och gå vidare helt enkelt.

...sen går vi hem, steker flera meter falukorv och masserar storlek 45...precis som "moster Gunilla har sagt att hon alltid masserat Mats (Sundin) fötter och att du måste göra det på mig"

Lilla hjärtat, Målvaktsmamman tycker det ska bli så skönt att gå i pension vid 50!!


Fridens liljor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0