Målvaktsflytt


Alltså, det är något med mig och föräldramöten, möten över lag. Jag känner mig lite obekväm och stressad, har fruktansvärt svårt med den där stunden och frågan som ALLTID kommer "sååå...då behöver vi någon frivillig klass/lag-förälder som kan ansvara för.." maj gaaad, jag får yrsel bara jag tänker på det.

En av ca 20 killar - inklusive föräldrar, är Tvåan som med Målvaktsmamman i släptåg (jag är vagnen 5 meter bakom i vanlig ordning...totally unknown) var inbjuden till det här, för honom, efterlängtade föräldramötet. Jag var yrslig...och jättestolt och hanärsåjäklamycketvärddet.


Frölundas U16 lag kommer alltså husera på Campus Frölundaborg tillsammans med J18, J20 och A-laget. Mammor i klackeskor och andra skor är förpassade till läktaren vid besök (gäller även pappor med och utan klack).
-Här "bor" vi....som Patrik Rydén så fint presenterade säsongen. Hade han sagt att vi kan hämta ut Tvåan i Maj 2013 så hade jag sagt -tack så mycket! Helt fantastiskt vilken anläggning vilket upplägg och engegemang från klubben...jag skulle vilja kalla det ett Hallelulja-moment....just så! Nu blir det inte riktigt på detta vis...han kommer i alla fall att sova hemma.....tror jag?


Tvåans högsta dröm är att komma in på ett hockeygymnasium (jag har förbjudit allt ovanför Borås), han är en bit på väg, han får dom bästa förutsättningarna ever....


...det gäller bara att ta vara på dem. Och man kan väl, milt uttryckt, säga att han har att göra..


Det är tur att han älskar att träna och det är tur att jag inte älskar att tvätta handdukar samt lägga en förmögenhet på  schampo, för jag kommer att slippa det från nu....allt finns "hemma på Campus".

I love Campus!


Fridens Liljor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0