Gåvor i Juletid

 
Baka, baka liten kaka,           (Låtsas baka med händerna)
rulla, rulla liten bulla,
ringla, ringla liten kringla,
mjöla den och picka den
och... SCHUSS in i ugnen!

Ur: Barnens Ramsbok
 
Och det är väl ungefär häri mina bakkunskaper ligger, rent teoretiskt alltså....dock, jag är en hejare på ramsor!
 
Som tur är (enligt min mor själv) letar hon sig då och då ner från Norrlands uberdjupa skogar och räddar barnbarnen och svärsonen från det "icke hemmabakade" fördärvet.......
 
...medans jag dricker glögg och provsmakar väl förättat värv. Hon är en hejare på att baka, så säg!
 
Som om det goda glögg-livet inte vore nog hade hon dessutom lite klappar i handväskan!
 
Tadaaaa!....årets efterlängtade "skörd" av torkat saltkött. Uppstått har Jesus!
 
 
....funkade också fint till Glöggen kan jag förslagsvis informera om.
 
 
Fridens julstjärnor och ..........
.
 
en Julhälsning till Lappen och Lapplisan för att jag även i år slapp sälja - om inte målvakten, så hans uttrustning för att gnaga Ren-ben.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0