Hopp löst

 

Torsdag 20 dec Julavslutning

Samling i 538 kl 9.30 

Barnen har skrivit upp något de ska ta med för att bidra till den gemensamma fikan i klassrummet. Påminn dem gärna!

Dagen slutar strax efter 11.00  (ingen Bamba)

 

Bifogat är ett brev från rektor Helena Rundéus

 

God Jul och Gott Nytt År 

önskar

Tina & Anna

 

 

....och i en ishall Far from Home (någon mil eller tre) drabbades jag åter igen av tanken på ett väry arvlöst barn. 

 

- Jahaa...och vad har du tänkt baka till Julavslutningen...något du lätt svänger ihop runt midnatt??

- Vaa?

- I love Tina och Anna!

- Jag ska ha med mig 2 liter Julmust, jag tog det lättaste..

 

.....sa han och log i mjugg och jag tänkte att vi faktiskt går från klarhet till klarhet i den här relationen!

 

3 liter must inhandlades jättesent och vi funderade över möjligheten till plus i kanten för en extra liter. Flaskorna lades in för kylning, alla var nöjda -glada och tyckte om varann.............tills det blev morgon....

 

 ......och någon druckit upp 1.5 liter! En bror ligger långt ner på en annan brors julklappslista just nu, letmetellya!

 

Jag fick styra upp en hysteriskt målvakt med husbands bevingade "Han har ju i alla fall inte mördat någon"

  

 

Julefrid alla!........eller inte.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0