Gott nytt blogg-år!

...skulle det bli innan jag däckades av århundradets värsta förkylning. Som tur var hade vi, för första gången på 22 år, ingenting bokat, vad nu det är ett tecken på....med hänvisning till de där 22! åren. Vi hade 2 mål under denna årets sista dag, GP:s fyrverkeri 17.00 och middagslagning hemmavid tillsammans med världens bästa målvakt. 
Förutom en väldigt analkande förkylning försvann fyrverkeriet i väldigt mycket moln (man såg absolut ingenting och det avbröts i förtid) och bidraget till middagslagningen från barnet vi faktiskt avbrutit större firande för:

Dörren till hans rum öppnas, "Jag är huungriig!", dörren stängs.
Målvaktsmamman klämkäckt: "Ska du inte vara med och hjälpa till...det blir roligt!
Han innanför dörren som fortfarande är stängd, "NÄÄ!"
Han innanför dörren som återigen öppnas något 3 minuter senare, "Är inte maten klar snart, jag dör av hunger!?"

Om du kunde släpa din långa lekamen mot matlagningscentrum någon enda gång under din livstid, hade du kunnat räkna ut att en 3 rätters nyårsmiddag tar nåååågot längre tid att slänga ihop än Billys Pan-pizza i mikron, BASTA!, tänkte Målvaktsmamman skrika med förkyld röst....men...det är nyårsafton:

Älskling...ta lite kex och (jävligt dyr) ost från delikatessen så du klarar dig en stund till...vi ropar när det är klart....aaah, jag borde pryda omslaget till Årets Mama magasin!

"Maten är klar!...maten är klaaaaaar!!!!"...ropar jag genom den stängda dörren.

Dörren slits upp, 2 meter barn ramlar ner i stolen, äter två omgångar av omsorgsfullt tillagad mat, dricker upp 3 liter Coca-cola, tackar för maten och stänger dörren igen, mätt och belåten. Hur lång tid sa jag att Billys Pan-pizza tog att laga i mikron .......3 minuter.

Gott Nytt År alla härliga! Må 2012 bli ett bra blogg år......och att det blir fred på jorden.


Adde slipade looken inför nyårsfirande med vänner och bad om hjälp med att knäppa flugan. Jag drog den JÄTTEHÅRT! runt hans hals och han hostade fram om fel storlek på remmen runt halsen. Inte alls...jag gav igen för "ordningen" i badrummet efter hans 2 timmar däri (I got evil and he is still alive)....och ingen framsida för mig i Mama. 
 

Varmrätt på upphackning.....


....och stekning. Fläskfilé har faktiskt fått en renässans i min matvärld efter 8 år....med innehåll...typ Gorgonzola.


Jyckarna håller med och hoppas på stekosfläckar...för det var väl fläskfilé husband!!?


Tadaaa...tja, jag måste säga att bilden inte riiiktigt ger rättvisa åt resultatet men:

Bryn fläsfilén runt om
Fyll den med vad du tycker är gott, jag tycker om Gorgonzola och vitlök.
Stek färdigt filén i ugnen
Servera med knaperstekt bacon, bakad potatis, sallad och goda såser.
Gott och enkelt tyckte Tvåan...vi tyckte det var gott.

Efterrätten, hemmagjord glass....var det inte och bären var upptinade från affären, intogs under valfria former.
Underbart gott i pyjamas tillsammans med...


dessa härliga kvinnor i Dollykollot, mycket sevärt....SVT Play om ni missade.



Ett alternativ nyårsfirandehos La Familia ....som vi nog inte gör om, 2012 - Klackarna i taket!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0