Nya snöiga vägar


Förre landslagsmålvakten gör succé - som forward



För fem år sedan vaktade han kassen i Juniorkronorna.
Nu gör Johan Thalberg, 24, succé som forward – och är aktuell för division 1.
– Det känns rätt sjukt faktiskt, säger han till VLT.
Säsongen 2006/07 gjorde Johan Thalberg två matcher för Juniorkronorna, men fick i JVM stå åt sidan för Joel Gistedt och Jhonas Enroth.
Thalberg fortsatte ytterligare en säsong och hann med en utflykt till Växjö innan han, delvis på grund av skadebekymmer, valde att lägga plocken på hyllan.
Men nu gör han åter succé på isen – men gör mål i stället för att rädda.

Aftonbladet 2010-01-10


Just nu vaktar Tvåan kassen i, om inte Juniorkronorna (han är för ung) så i Frölunda, också med nummer 25!


Så blir det inte målet han vaktar finns möjlighet till annat, det känns ju tryggt. Forwardsmamma....hmmm, nja, jag vet inte jag...


Förövrigt har helgen bjudit på isande upplevelser. Husband tog med Rob Love på pokerturnering till Kungsbacka och jag tog med Munspels-Malin på hockeymatch i Scandinavium....och så här glada blev flickorna över vår seger mot Modo. Jag fick lugnat ner deras segeryra.....


....och så tog vi om det.


Lördag morgon...närmare bestämt lördag lunch vaknade jag till det här!!...jublade och kröp under täcket igen. Skönt med stort barn som jobbar en lördag och mindre stort barn på hockeymatch i Mariestad....soffan är skön och livet är gott.


..tycker Joel Lundqvist också som släpade runt på den segertrötta Målvaktsmamman...vägrandes gå in (hunden alltså)



Passar även på i skrivandets stund att tipsa läsaren Mikaela om vart hon kan hitta mina fina vinglas från iittala. Kika på Åhléns, Cervera mfl ställen för finvinsdrickare.

Iittala Essence heter dom och finns både som röd och vitvinsglas....och smakar alltid lika gott!



Blandad kompott och ett härligt vinterväder!


Fridens Liljor!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0