Krigare


New York
.
Henrik Lundqvist är i sitt livs form.
Han stoppade 37 skott och var allmänt fenomenal när hans New York Rangers i natt återtog serieledningen genom att bortaslå starka Pittsburgh.


– Jag spelar som jag vill och tänker inte så mycket på tekniken, säger ”Henke” till Sportbladet efter 3-1-segern.

Att hävda att Henrik Lundqvist aldrig varit bättre är att ta till stora ord, för han har i sanning presterat på hög nivå tidigare, men faktum är att den pågående säsongen inte liknar någonting. Segern i natt var hans sjätte raka och statistiken är nu bättre än någonsin.

"Rättat till några detaljer"

– Det där är egentligen inte så viktigt. Det viktiga är att jag spelar som jag vill just nu och att det känns bra, säger han när vi talas vid efter matchen i Pittsburgh.

– Jag har rättat till några tekniska detaljer och kan nu sluta tänka på dem. Jag behöver inte fundera så mycket, jag ägnar mig åt att kriga istället. Sedan har jag förstås bra självförtroende. Man får det när det går bra och laget vinner.

Utdrag ur Aftonbladet 2012-01-07

Jepp, här slipas det också på tekniska detaljer just nu och det ändras vinklar hit och sidoförflyttningar dit....både för Målvaktsmamman och Tvåan. Som säng och soffliggande i nästan 1 vecka är det kräftgång för stel lekamen anno 40, för Tvåan teknikträning med Adam.
Jag tar en dubbel Treo och världens bästa målvakt gnuggar detaljer.....vi krigar oss kanske till vinst mot Hanhals ikväll....you never know.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0