Kalimera!!

 
Jag har hunnit med så mycket bra saker på mina 3 veckors semester så känsla är fördubblad, visst är det fantastiskt! Det kommer lite fler bilder så snart jag fått ordning på ned och uppladdning...just wait and see..
 
43 gradigt Rhodos i 1 vecka - Värmen slår emot oss när vi kliver av planet där den stackars målvakten hamnat i mittensätet, mellan sin bror och okänd....kan semestern börja värre?! Det skulle möjligtvis vara att det är för varmt då (vad i hela hockeylivet har jag gett mig in på, dessutom i  2!! veckor....well, andra hoppar fallskärm eller klättrar i jättehöga berg), att det är jättejobbigt i den brännande solen (trist att den lyser för 30.000 pix), att det inte går att träna eller äta!! som man brukar - my gaad om skrinnande barnet går ner i vikt efter 14 dagars bläckfiskätande - good bye Madison Square Garden!
 
Men havet är turkost och svalkande och det är gratis Wi-Fi på hotellet.
 
Lunch på stranden så någon större nöd på oss gick det inte..
 
30 gradigt Rhodos i 1 vecka - Värmen är inte alls lika påtaglig och solen bränner inte lika illa efter vecka under parasoll. Vi har börjat anta hudfärg (vit är annars det nya bruna i Göteborg) 100 flaskor Solfaktor 15 senare -fint!..särskilt för NKs Nyckelkund som vrider kroppen ur led för att jämna ut början till brunt...han är tapper.
Det kulinariska Grekland har gått upp i rök efter en vecka, bada börjar bli det nya läxläsning, trögt och tråkigt (jag undrar varför jag inte klättrar upp för det där jättehöga berget) men Målvaktsmamman har hyrt lägenhet och kokar pasta så grekerna tror dom glidit till Italien. Poolen är bara 15 meter lång, men 1 miljon vändor senare och omvandlat har Tvåan sprungit typ en mil om dan - New York, here we come!
 
Men havet är turkost och svalkande och det är gratis Wi-Fi på hotellet.
Att dom dessutom visar Tour de France live varje eftermiddag får ju till och med husband att stå ut hela andra veckan.
 
NK:s nyckelkund och Världens bästa målvakt på Waterpark  i Faliraki, rekommenderas för orädda...jag är rädd.
 
Två härliga veckor för mamman, två långa veckor för resten som njöt en...men som familj ställer vi upp för varandra. Kärlek...även när man måste till Grekland på långsemester...you poor ones!
 
Danmark - Vi lämnade 2 uberglada barn hemma...forever! och drog på turné med goda vänner i dagarna 3. Greklandsvärmen tog vi med oss och mycket mat åt vi för att avsluta med Österrikisk After Ski i Aalborg? - sant, trevligt och välbekant....jag längtade efter att klättra i det jättehöga berget. Tack för alldeles för många goda skratt...jag kommer leva till 100, ni får stå ut i 100....moooaaahahahahaahaha!
 
Bruce Springsteen - Vad säger man om avlutningen på denna semester. Husband hade ordnat sittplatsbiljetter på Sektion S1 - Gästläktaren rad 20, vilket kort sammanfattas med finfint scenläge och entré till VIP baren...I love husband! Förfest på vår gata i stan tillsammans med släkt och vänner....ett stenkast från Bruce.....
 
 
.....kom igen Hösten, jag är redo!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0