I den berömda hallen

 
Mats Sundin tillhör numera hockeyhistoriens verkliga legendarer – officiellt. Tisdagen den 26 juni valdes han som andre svensk in i NHL:s Hall of fame, i sällskap med Joe Sakic, Adam Oates och Pavel Bure.

– Jag är väldigt hedrad, sa Mats Sundin till The Sports Network.

41-åringen – som lade skridskorna på hyllan för tre år sedan – är den ende svenske spelaren som har valts allra först i NHL-draften, och spelade totalt 18 säsonger i världens bästa liga.

I vintras pensionerades ”Suddens” tröja nummer 13 av Toronto Maple Leafs, där han producerade över 1 000 poäng.

– Tre år har gått sedan jag slutade och nu har jag börjat ­inse hur privilegierad jag var som fick spela hela min NHL-karriär i Kanada, där hockeyn betyder som mest, säger Sundin till The Star.

 

Här är han lika gammal som Tvåan...
 
 
 
 
Och här lika ung som jag..
 
i snyggaste hockeytröjan ever.
 
Såå, jag funderade över hur jag bäst skulle uppvakta....blommor, njaa..kan ju vem som helst skicka...en sång...well, jag låter inte så bra per telefon...heller...
 
 
 ...det blev en spel-lista
 
Kenta - Just i dag är jag stark
Nationalteatern - Greven, Plast & jag
Ulf Lundell - När jag kysser havet
Gideon Wahlberg - Dansen den går upp på Svinstaskär
Skottes Musikorkester - Vi ska rädda Kalixälv
Mikko Alatalo - Taitta tulla
Ted Gärdestad - Angela
Sylvia Vrethammar - Y Viva Espana
 
....och för detta speciella tillfälle...just for you..
 
Mörbyligan - Ensamma Sussie
 
 
Fridens och gratualtioner från oss alla!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0