Midsommar - bildligt talat

 
Jag älskar midsommar mer än någon annan av våra högtider. Tyvärr gör ingen annan i min familj det och barnen är alldeles för stora för att tvingas till festligheter....säger dom som inte tvingar sina.. I år vart det dessutom alternativ midsommar för Målvaktsmamman då husband drog i väg till Franska Alperna på aftonens morgon. -Que je suis pas dáccord sur le nouveau!! ....och det betyder att jag inte gör om det...firar alternativt. Stuga ska hyras för om 1 år, alla ska med inklusive jyckarna.
 
Finaste blommorna i morgon sol....
 
....som dessvärre försvann innan kaffet runnit genom bryggaren...och det går fort!
 
Dock, jag och Joel njöt av aftonfrukost på balkongen (flanellpyjamas denna juni är att rekommendera) sen kom regnet..
 
Sååå...damtadaaaaa!!!...årets första jordgubbskörd på min gata i stan.
 
Jag visade husband som återfanns på en alptopp i Frankrike..
 
......jag visade Tvåan som återfanns i normalt ryggläge på sitt rum...sen la jag dem i ett glas Moet i takt till Små Grodorna....
 
innan Wille hämtade upp oss för midsommarlunch hos bror.
 
Se, där var även mor som tillsammans med grönbyxade Sara var på 200 mil lång besök från norr. Timmen blev tidig, för vissa..........men min efterfest..
 
gick av stapeln på Eriksberg med likadana nattsuddare som jag och minsann att vi hann med ett parti kubb mellan skurarna. Tack härliga för en trevlig kväll och nattamat!
 
Såklart fick vi en solig midsommarhälsning från husband. Upp till denna toppen vandrade dom första dagen, amazing!
 Chamonix - 2012
 
 
Fridens liljor från Ensamma Mamman!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0