Kalasdåligt mödraskap


Alla våra vardags-eftermiddagar och då menar jag verkligen a l l a, innefattar en  medstirrandeblickinspringandegenomdörren mamma eller pappa som inte lika sensuellt som Nigella (TV kock för oinvigda...yppig..) slänger ihop en middag på 15-20 minuter. Vi snackar trendsättare här - Hi Carb and Hi Fat och defenitivt inget för Målvaktsmammor som inte tränar 6 dagar i veckan för drömmar om NHL...i alla fall inte tränar varje dag....however...
Tvåan är hemma från skolan vid 16, tar striden i Poltava och atomernas celldelning innan sin HCHF måltid och 17.10 är han på väg till träning.....hemma vid 20.30.  

Same, same and never diffrent!

..förutom just i onsdags.... just Tvåans 15-års dag....en milstolpe i livet....

Jag slängde ihop lite gräddstuvade makaroner sådär osensuellt, stekte falukorv...i förvisso väldigt tunna skivor (nej, det är inte för att jag är snål pga ett målvaktsbarn som kostar enormus, utan för att han vill ha dem lite knapriga...jag är i alla fall lyhörd) and off he go med ångestfylldinmorord "det känns verkligen inte som jag fyller år idag"

Hockeylivet i en nötpåse och min morgonsång föll inte alls väl ut trots fina presenter i arla morgonstund....100 armhävnigar för det och finmiddag till helgen.
 
Eftermiddagssolen sken från en nästan molnfri himmel, 2 timmar innan middag 3 skulle serveras så jag tog jyckarna på en långsam långpromenad...livet var gott just då...när telefonen ringer..

"Hej det är jag (Tvåan)...vad gör du?!"
"Ehh...jag är på promenad med hundarna...vad gör du...är du sjuk?"
(han måste ha lämnat in benskydden forever eller blivit sjuk som ringer den här tiden på vardagsdygnet)
"Näe..men jag är nästan hemma för det var kort täning idag...ska vi göra nåt särskilt idag eller?"
(underförstått, det är min födelsedag och något gott ätbart vore snällt)

Jag tycker det vore snällt om någon talat om för mig att vi hade haft tid att ordna finmiddag och tårtkalas...
......så hade jag sluppit skämma ut storebror (som för 1 gång skull tyckte synd om lillebror) med frusen och snabbtinad kladdkaka från Willys. Lyxade i alla fall till det med Gräddkolaglass och Coca Cola!

Adde och Rick vid vårt dignande kalasbord 



Fridens Liljor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0