Kristi himmelsfärd...


....rakt in i matparadiset. Välkommen till Göteborgs nystartade hockeyrestaurang!

Jodå...det skrattas hånfullt åt Målvaktsmammans rutiga pyjamas, men den duger tydligen att skala potatis med i arla morgonstund.


- Här står du och lagar mat i den rutiga pyjamasen!
- Jaaa...och du verkar jättehungrigochdettadrömmerjagomattgöravarjemorgoninnankaffet!!..INTE!

Jag har alltså aldrig närt någon större dröm om att konkurrera ut Leif Mannerström som matlagar eller Leila som bakar...jag har inte betalt för det...än.
Dock, sina barn är man ju illa tvungen glad att "svänga" ihop något till 24 timmar om dygnet...7 dar i veckan...över 20 år...RUT-avdrag, kan man få en kock för det..någon som vet?


....och sen kommer Juli månad med skolfritt och hockeyfritt, endast tid för Egenträning.
"behålla goda vanor...3 st varma mål mat per dag"


Sommarlovsdagar: Endast 3 pass i veckan för att bibehålla den fys som byggts upp...Extra insats = extra utveckling....och en rutig kock som sommarjobbar gratis.


Tvåan; Jag är fortfarande stolt och dock lite mer sliten över din insats i U16 - du brinner verkligen....entrecoten med.


Jag till och med bokade frisören mellan 2 lagade mål mat denna lediga Kristi Himlaåkardag, innan vi tragglade oss igenom kinesiska uppror och världskrig under mellanmål med efterätt. 



Ändå, härliga lediga dagar med goda vänner och firande av Ettans 20 år, som förövrigt åkte till London i morse. Jag tänker njuta denna varma söndag med ett besök på Plantagen...jag återkommer om detta specialuppdrag av inhandling...början på min första miljon?

Friden Liljor!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0