Baklöst arv



Hjärtligt välkomna till årets fantastiska

SPRINGSHOW

Föräldrar och Elever Missa inte årets show!

När? MÅNDAG 7 Maj 18.00-20.00

VAR? Aulan Burgården

 

Vuxna 40 kronor

Barn 20 kronor

Mumsig fika finns att köpa i pausen



Hej alla föräldrar i 8a!

Nu äntligen kommer inbjudan som alla väntat på: Årets Springshow!

8orna på ISGR håller i fika försäljning och barnen i 8A har fått olika saker tilldelat sig. Vissa bakar ( till ca 12bitar), andra köper godis och muggar, servetter ,tar med temos med kaffe, mjölk och socker. De 5-6 elever som inte kunde komma, bakar  mer som kompensation(till ca 25 bitar/personer). Vi räknar med att det de bakar eller köper med sig kommer att ha ett värde på ca 20-30 kr så att det blir hyfsat rättvist.  Barnen ska samlas utan för aulan på baksidan av Burgårdens gymnasiet senast kl 17.30. De som inte kan komma måste ju då själklart ha med sina bakverk till skolan på måndag.


Hjärtligt Välkomna!
önsklar Tina och Anna


P.S Vad era barn än säger så är ni INTE pinsamma om ni kommer utan tvärtom, JÄTTE VÄLKOMNA!



Detta fick jag i mejllådan på fredag eftermiddag.
Man kan väl säga att det är en väldig tur att jag har Tina och Anna, mentorer i Tvåans klass, som åtminstone ger mig en chans att dra mitt strå till skolstacken. Jag ser en omöjlighet i att denna information inte kommit flitiga elever tillhanda tidigre...mycket tidigare!
Dock, mitt flitiga barn sållar ofta och obetänkligt bland "viktig" information och överraskningarna står som spön i backen på Skånegatan...och jag gillar bara överraskningar som föranleder paketöppning. Om ni bara visste hur många sätt det finns att göra barn arvlösa på skulle ni bli förvånade!

Fredagkväll, möter Tvåan utanför Netto (lösgodiset kostar bara 2.90 hg här, men han köpte inte just lösgodis!?) efter hans träning.

- Jag fick mejl från skolan att det var Springshow på måndag?
- Japp, men jag kan ju inte gå dit, jag har ju träning
- Jo, men ni skulle ju hålla i fikat under kvällen, du skulle baka eller?
- Jag kan väl inte baka!?
- Nää, och det tycker du att jag kan eller?!
- Nääe!...men jag måste ha med mig något på måndag morgon till skolan.
- Vi får lösa något. Du har i alla fall sagt till Tina att du inte kan komma?
- Jag sa att jag hade träning...

Tina: -Du måste ändå komma och sälja kakor
- Jag får inte ledigt från träningen!
- Men alla måste vara med och ordna med detta!! (här vet inte Tina ännu att han sålt sin själ, ledigt från träning beviljas inte ens för prov eller semesterresor)
- Om jag inte får lov att lämna landet...hur tror du jag ska få ledigt för att sälja kakor?! (...och på torsdag har vi möte i skolan, om själen, för hockeyn)

Han fick såklart ledigt och jag fick såklart klappra ner till lokala ICA:n och köpa muffins. Det var söndagkväll, jag inväntade 21 filmen på 4an, Tvåan var glad för att det är Culture Week på skolan (han var glad för att det inte var vanliga lektioner vilket ger tidigare hemgång) och husband spelade poker som en gud...23.20 -Det var väl inte nötter eller spår av nötter i bullarna du köpte?  

Ett väldigt arvlöst barn.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0