Morgonen Gud glömde men inte jag

 
Klockan 7.20 sitter vi i frukostmatsalen, söndag morgon, dyrt hotell....7,20!! Alltså, vanligtvis brukar jag få i mig ett glas vatten den här sorgliga tiden på dygnet...och då pratar vi vardagar. Söndagar sover man, om man är kvinna, och inte husband, och inte har en målvakt som bor i en ishall alldeles för ung och vill ha sällskap. Hade han varit lite lite äldre hade jag byggt om hans rum till en Walking Closet.
 
8.13 satt jag så i en V70 på väg mot Göteborg igen och match mot HV71 med nedsläpp 12.30. Tyvärr (inte ett dugg) var vi tvugna att stanna för tankning och jag passade rask på att klappra in i shopen för en dubbel kaffe och något ätbart. Till husbands förtret vägrade jag Staoilkorv med bröd, beställde en toast och sinkade hela resan med facit 6 minuter för sent till nedsläpp!
 
Hade jag dåligt samvete? Sover Dolly Parton på rygg??
Att han "glömt" den lilla detaljen att Världens bästa målvakt bara skulle öppna båsdörren den här matchen förlåtes enbart vid tapetsering av tvenne sovrum pronto!
 
 
 
Snäll morbror stod för skjutsen när föräldrar var frånvarande (jag satt och sov i bilen efter min varma smörgås)... ...vi är tacksamma!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0