Kalkon och Kalkon

 

Julius Hudacek släppte in ett slagskott från halvplan.

Det var början på Frölundas jätteras mot Skellefteå AIK.

Efter 20 minuter var ställningen 0-4.

– Det är sorgligt att se, säger Joel Lundqvist till C More.

 

Jag var där.....och det var jättesorgligt. Men det jättesorgliga var faktiskt inte målvakten (med undantag för första kassen), vilket Oscar Bergström vill få oss att tro med ett lösryckt citat av Joel Lundqvist utan.....

 

– Jag trodde att vi hade lärt oss något från förra matchen, säger Joel Lundqvist.

– Vi står stilla och tittar på. Det är sorgligt att se. Alla måste upp på banan och vara med där ute. Vi åker "Följa John". (och här tror jag INTE Joel menar att målvakten ska med, upp på banan....faktiskt)

 
Och det sorgligaste sorgligaste är att man som coach låter det rinna iväg en hel period (0-4 efter 20 spelade minuter) utan att agera. Varför inte veva med armarna lite, kasta en eller annan vattenflaska....jaaa, eller varför inte ta en time-out (vad jag vet behöver man inte vänta med den tills match är slut) efter 0-2 med ett lag som inte märkt att matchen startat.
Jag och dom dyra skorna hade gärna velat se skott-tavlan för egen zon...sen hade vi kunnat diskutera målvaktsspel och gärna demonstrerat försvarsspel mer praktiskt. Kenta; det är bara att höra av sig om vi kan vara till hjälp...jag och Candice Cooper.
 
 
Veckans Kalkon; går till Jumbotronansvarig som under line-upen inför period 2 visar repris på alla baklängesmål....bra där! Du har just vunnit 3 veckors målvaktsläger i Zibirsk.
 
 
 
 
 
 Fridens!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0