Målfest och morgongåva

 

Mardrömsdebut för Frölundas målvakt

Det blev ingen rolig debut för Frölundas nya målvakt Patrick Galbraith.

Dansken släppte in fyra mål i första perioden och fick se de tre följande perioderna från bänken.

– Jag hade bytt målvakt efter 3-1, det är en enorm skillnad mellan målvakterna och det känner spelarna av, säger experten Niklas Wikegård till C More.

 

Valet förvånade nog många.

Patrick Galbraith fick göra sin Frölundadebut hemma på Scandinavium, trots att Julius Hudacek hade spelat bra i de tre inledande matcherna.

Kanske blev pressen för stor – Galbraith fick se fyra mål rassla nätet i ryggen och blev utbytt i periodpausen.

– Vi ställer oss stilla, vi tittar på. De får raka in flera returer, det är inte okej, säger lagkaptenen Joel Lundqvist till C More.

 

Aftonbladet 2012-09-20

 

Matchen slutade 7-6 efter målvaktsbyte och förlängning. Jag som klagat högljutt över måltorkan i Elitserien....särskilt 2 senaste hemma matcherna. Sååå, var jag lycklig över att få denna? Såklart lycklig över segersötma men väry olycklig över att missa detta målkalas.

 

Tvåan hade match mot Grästorp och som den goda mor jag är (fast han stundom glömmer de facto) fanns jag på plats i Borgen för ett annat målkalas.

Seger med 8-2 och jag säger bara -ni som får Tvåan till ert J18 lag gör en god investering för framtiden...tur för Galbraith att han bara är 15....Rick alltså..

 

....som denna måndagmorgon var på is 6.40

 
(o)vanor när dom är som....tidigast.

 

.......och mammor som tröttast.

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0