Tanttroseupproret

 
Om ni bara visste vad det fejas på en gata i Vasastan just nu....uj uj uj.  
 
Det är konstigt det där som kommer med åren. Jag menar, vad hände med "ös in allt löst i garderoben -stäng fort -öppna INTE!, sopa kilo smulor under mattan, bjud många glas vin med ljusets hastighet -ingen bryr sig om renhet ever! och sen städar man innan mamma kommer på besök nästa gång"...?  Jag veeeet, vi var unga och sorglösa..
 
Ännu konstigare är att förfesten flyttat in i badrummet och dessutom innan!? gästerna kommer. Jodå....här smakar vi av vinet framför spegeln samtidigt som fransen åker på -vi pratar inte minutvalsen här längre. Å andra sidan...utan det där glaset förfest kanske man inte hade sett nåt ut över huvudtaget. Förstår ni hur tidigt man är tvungen att börja städa för att hinna med här...vad håller vi på med?
 
Been there-done that! Men mamma har flyttat väldigt långt norrut och förväntas inte dyka upp mer än 2ggr per år och med god, informativ förberedelse. Barnen har blivit såpass stora att dom inte kryper omkring och äter dammråttor längre och jag har börjat ta mig ett glas vin redan i duschen, vilket sker INNAN någon som helst tanke på städande eller maskerande förberedelser dyker upp.
 
Såå, jag vet att jag bara målat fransen (har redan hunnit dricka mig snygg i duschen) och för guds skull -öppna INTE våra garderober utan ta dig ett extra glas bubbel istället "bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete"!
 
 
 
 
Jodå....i morgon ÅLAR det in en hel hockeyfemma i skinande lägenhet. Här ska ta mig tusan njutas nyskurade golv!
 
 
Fridens Liljor!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0