Allt eller inget

 
....och eftersom det verkligen varit INGET på den här bloggen ett tag så "kör vi på en upphämtningskavalkad", sa Målvaktsmamman....

och gnagde vidare på ett Renben eller två. Tusen tack till Hovleverantörerna i vanlig ordning!

Jag bytte ut adventsljusen EFTER att ljus nummer 1 brunnit, vilket fick byta plats med nummer 4 ....alltså, tror ni Tomten eller Jesus kan ge bakläxa på sånthäringa? I så fall hoppas jag på brödbak eftersom min Mor dragit sig ner från kallare breddgrader...typ -33,5 och något ska man sysselsätta henne med!

...och sen har jag varit några vändor till Världens Bästa NärIca (no shit Sherlock!) -Stensturegatan....tja, och ni ser ju varför! Vi pratar en lite kvartersaffär alltså...och med tanke på hur vitt isär mina och husbands granköpartankar brukar gå är det ingen omöjlighet att ni hittar mig i den här bingen. Kan vara väl värt 100:- dyrare för Julefriden.

Ett gäng pubhäng på The Rose & Crown -klart underskattat. Bra priser och ubertrevlig personal....vi kanske syns på Kareoken ikväll...vha?....kom och liva upp tanten!

Maffiamöte hos Camilla och planering inför 45årsdagarna om tre  jättemånga år.....alltså, typ som vi blev 40 i Barcelona. Jag och Marie var förevigade på väggen i det Sjöblomska hemmet  -alltid kan man roa någon och Libban låg med benet högt.....MÄRK VÄL-BENET. Inte roligare än att hon skadat sig  på Badmintonbanan och fick lämna walk over -till oss, idrotten och världen. Och vi? -vi kunde bestämma allt över hennes huvud -bra så!

Det blev vinter i 3 timmar innan våren kom och Henke Lundqvist var lika exalterad som jag -lite svårt att tyda honom, as you all know, men detta är då jättelycklig.
 
Förutom Tvåans glädje över en stöttande Målvaktsmamma så var jag och stöttade Hisingens A-lag en söndag. Nummer SEXtiSEX i SEXigaste mustachen...ähum?....Rob Love Is da Captain och våran Tvåans gamle;) tränare från Frölunda. Och som ni ser kommer dom ta Målvaktsmamman Hisingen Hockey hela vägen till NHL....bra så!
 
Småländska HA74 föll i Tuve

Söndagen 8/12 i Tuve

Hisingen - HA74 Sävsjö 4-3 (1-2, 0-1, 2-0, 1-0) skott 35-33
1-0 #66 Robert Johannsson pass #29 Ludvig Nåtman/#45 Tobias Börjesson
2-3 #44 Andreas Carlsson pass #9 Joakim Eriksson
3-3 #9 Joakim Eriksson pass #44 Andreas Carlsson/#66 Robert Johannesson
Förlängning
4-3 #8 Kim Väntinnen pass #66 Robert Johanesson

 
Så vad säger ni....vi börjar fira Jul va!? Jag startar upp med Julbord torsdag, fredag och lördag.....more Is more (gammalt hockeyordspråk)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0