Au revoire France!

 
Uj uj uj...det tar på krafterna att husera här på Rivieran, man får släpa sig en meter eller fyra upp från stranden för svalka....
 
och redan klockan 9 sitter vi här i morgonfrilla och njuter Real English Breakfast -thank you Lord..eller Elisabeth! Jag tänker starta en befrielsefront MOT baguetteriet...nog nu!
 
Husband cyklar till Monaco medans jag har ett mord att ta hand om, samtidigt som jag skrattar underbart gott till Allt för Frankie -rekommenderas varmt! Nåt annat som är varmt och som jag inte rekommenderar är att cykla upp till Sospel (en ort på ett berg ovanför Menton) i 35 graders värme; "det kändes som jag började koka invärtes, jag höll nästan inte på att ta mig ner igen"....nämen bra där Per! Det hade ju varit snyggt om jag fått packa in honom bak i bilen tillsammans med dyrcykeln och köra hem alléna...vha!. Och tänk om jag fastnat i tullen?....skulle jag skylla på Tour de France då?
 
 
 
Moule Marinére....jag blir alldeles lyckligt mätt och trött igen
 
Kan vara bergen som gör att jag gillar Menton lite lite extra....
 
eller vårt mysiga hotell vid stranden...Hotel Pavillon om ni ska hit. Så trevliga ägare -Monique & Gilles.
 
Rummen är inte så stora men det har gått bra ändå, trots att jag fått sova "mittemellan"...det här kommer att kosta!
 
 
I mogon drar Tivolit vidare mot 10 mil innan Kufstein för en övernattning. På fredag klockan 10 hämtar vi upp Tvåan med sällskap på Munchens flygplats och sen väntar en hel vecka "hemmavid" -Zell am See.....som jag längtar!
 
Tidig avresa och dags och knoppa in....och vad husband än säger kommer jag INTE dela med mig av mitt täcke åt höger...basta!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0