En Fransk fredag

 
Godmorgon från ett Chamonix som verkligen visar upp sig från sin bästa sida, både igår och idag.
 
Jag vaknade och tänkte på det här....Mount Blanc. Givetvis från undersidan -någonstans inser ju till och med jag mina begränsningar, men bara vandringen i området kittlar.
 
Så det var inte mer med det än att vi väckte Madame Baguette i arla morgonstund, fyllde ryggsäckar med förnödenheter och började vår vandring upp. Ni ser den platta gröna toppen i mitten, dit skulle vi gå -lift är för amatörer....och alla dom som visste om att den vandringsleden var avstängd pga avverkning...bra där! Efter 2 timmar fick till och med vi inse oss besegrade, vandra nedåt igen och ta liften upp....
 
 men aå här sargade och snygga var vi efter den strapatsen....ni fattar att jag borde skjuta upp min resa till Rivieran nåt år eller tre -cykelbränna, blåmärken och skrapsår, förslagsvis införskaffa en Burka.
 
Well, allt ordnar sig med lite mat och energi efter redan 4 timmars vandring...
 
 och med det här är det värt en Burka way time!
 
 
Alltså -vem vill på Charter!?
 
Visst...här råder i och för sig dykförbud..
 
 
 
men vandringslederna tar andan ur en. Efter maten fortsatte vi hela bergskammen på MB. Sista delen och åtskilliga timmar av koncentration senare tappade jag det och husband fick ledsaga mig runt sista delen, 2skors bergskant blev för mycket efter en heldag och hade jag varit själv hade jag väl suttit där ännu -synd på Tvåan som ska hämtas i Munchen om några dar.
 
 Innan min höjdpsykos hann jag i alla fall njuta någa timmars fin utsikt och bland topparna på motsatta sidan Chamonix (ni ser byn nedan) finns den vi besteg i förrgår....gahha!
 
9-17! äntligen nere på fast mark och en öl senare pratar vi nya berg....
 
vilket vi alltid gör här med en öl........och veckans fråga går till Hockeymamman Fia -känner du igen dig?!
 
 
 Till er äventyrare där ute - VÄRLDSKLASS! Till er andra - NI MISSAR NÅT!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Andreas

Du är grym mamma! Love ya / A

Svar: Jag vet...glöm inte det;) Älskar dig och ha ett fortsatt bra liv -until Im back home again!!...moooahahahahahhahahaha!
Maria Årzén

2013-07-07 @ 13:14:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0