Franska repriser

 
Så,...tisdagens outfit var samma skor och samma shorts som när jag ålade omkring i Pol Rogers vinplantage, men jag har annan färg på tröjan inför miljarder hektar Lanson.
 
Efter världens längsta uppförbacke i denna mousserande vrå av Frankrike (mätningen innefattar INTE bergsbestigning) inser jag det smarta med nytt tröjbyte per vinfält jag besöker, det är det enda som kan härleda till vilket vi överhuvudtaget befunnit oss på i efterhand. Hur som helst var Lansons lika storslaget med den lilla skillnaden att jag hittade smultron under vinstockarna, lyckan var total...över att få se en annan färg.
 
Well, vi lämnade odlingarna emellanåt och här ser ni Slottsfrun när hon travar iväg -moi!...för någon annan fru såg vi inte röken av -lika dött som slottet var gammalt...sackre cöööre! Precis som allt annat i "seväg" fanns information om reception och butiksförsäljning som alltid alltid var obemannat!? Tråkigt för Målvaktsmamman, billigt för husband och sen undrar jag var man kan söka deras jobb någonstans?

Såå, hur kan vi summera denna del av Frankrike? Är du här för Champagnens skull måste du antingen vara extremt påläst om vad som erbjuds samt ha en lärarexamen i franska, alternativt åka på arrangerad temaresa tillsammans med klackeskor och plånbok enormus. Annars finns risken att du hamnar i ett Never Ending vinfält med en flaska billigt rödvin och flera meter baguette....stackare!
 
 
 
Au revoire Epernay -jag kommer tillbaka!.....men nu har jag ett förbaskat stort berg att bestiga.
 
 
Ses i Chamonix!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0