Balett-stafett

 
Husband har ju en del åsikter om min relativt nystartade balettkarriär....alltså, vad är meningen med balettlivet?
 
 
Utdrag från bloggen 2013-03-13, Prima Ballerina;
 
-...inte E l e f a n t balett....T a n t balett !
 
- Men vaddå...på Friskis & Svettis?
- Neeej, på en balettskola!
- Varför då??
- För att jag tycker det verkar roligt och jag ville en gång för 30 år för inte så himla länge sen satsa på att bli den Döende Svanen.....jag har inte dött än!
- Du är ju inte klok;)
- Nä...eller hur, och när man blivit klok köper man en cykel för dubbla priset av en Thailandsresa 3 veckor i högsäsong...talk to the hand dear!
 
 
I tisdags fick han med mig till Skatås för en och en halv timmes j-ligt blöt och jobbig sankmarkslöpning trevlig skogstur (om någon vill lura med er upp och ner och hej och hå för Getryggen - dra!!) med tappat minne om de otaliga skyfall som drabbat oss inklusive all terräng det senaste. Vi snackar inte ringa vattenpölar på stigarna.....jag säger bara -thank you Lord för Tantbaletten!
 
 
 
BALLON - en dansares förmåga att hålla sig kvar i luften under ett hopp.
 
CAMBRÈ - böjning från midjan i olika riktningar.
 
BALLONÈ - studsat (av verbet ballonner) -ett hopp, i vilket det arbetande benet skjuts ut i battement för att i landningen stanna i cou-de-pied demi-plie.
 
CABRIOLE - luftsprång - ett stort hopp, där de utsträckta benen slås samman i luften.
 
CHANGEMENT - ett hopp där fötterna bytt plats med varandra.
 
 
 
Jag kan ju säga som så, att det var inte Prima Ballerinan som hade ont i hälsenan efter den "trevliga skogsjoggen" ..............för hon hade fullt upp med att komma på Balett termer på franska.
 
 
 
 
Pliée!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0