Målbild

 
Det är ju lite skralt med just hockeybloggande så här års, och få Tvåan att posera i uttrustning för en Mor med en udda hobby  -jag kan lika gärna boka tid för en permanent. 
Jag veeet att det pågår ett hockeyVM...vilken Målvaktsmamma vore jag annars...men jag ska helt ärligt säga att det inte direkt inbjudit till några större glädjeyttringar, mer än över Schweiz framfart. Jag menar, det skulle ju bli en mycket närmare flytt än NHL....KHL är fullkomligt uteslutet, man vill ju gärna överleva sin 50-årsdag.....och gärna i färg.
 
Hur som helst är jag trött på tjatet om att få hem Henke Lundqvist som Räddaren i Nöden -!!!? 
Han  är M Å L V A K T! Vi behöver N Å G O N  S O M  G Ö R  M Å L!....och hur som helst kan jag sluta vara trött på tjatet om att få hem Henke Lunqvist för han har Räddat dom från döden....äppelätarna.
 
 
 
WASHINGTON. Nu kan Sverige definitivt sluta drömma om Henrik Lundqvist i VM.

Den svenske målvaktsstjärnan gjorde något som bara fyra målvakter tidigare i NHL-historien klarat av:

Han höll sin andra raka nolla i slutspelet – och tog därmed sitt New York Rangers vidare till andra omgången i Stanley Cup.

– Fy fan så skönt. Jag är otroligt glad över att vi vinner den här serien och tar oss vidare. Och dom där hemma klarar sig bra ändå, säger han med ett lyckligt leende till Sportbladet efter 5-0-segern.

 
 
35 skott nåt sånt...0!! insläppta - jag säger bara..............Heeeenkee Luuuundqviiist!
 .......å röva på hans bror.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Mari

Precis så mycket har jag förstått av hockey att det handlar om att jaga in pucken i ett mål...

Men när jag fick sitta i ett VIPbås, när det var
Staney Cup Play off i Boston, var jag mallig och intresserad (men mest av öl och mat...)

2013-05-15 @ 13:51:56
URL: http://vardagsord.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0