Val av borg

 
Alltså, nu är det fara och färde. Eller hur ska man annars uttrycka det när Valborgsmässoaftonens förfest bestod av en mil runt Delsjöarna?! Jag borde verkligen verkligen söka för det här!
 
Joel Lundqvist den lille festprissen var i alla fall otåligt lycklig.
 
Och ni ser....jyckarna är lika förvånade som jag, över mig själv, i en skog, vid en sjö, en afton i april.
 
 
- Det är väl ingen som tänkt dricka alkohol ikväll eller? (riskanalys utifrån ett gäng 15år på typ 12 stycken som drog till Slottskogen)...särskilt inte du! och du är hemma klockan tolv...
 
sa Årets (värsta) Mama......och pekade med hela handen och ett ben i pliée.
 
 - Määhää?...näääe!!
 
 - Bra bra, för annars får du utegångsförbud -for ever! (och här hade jag lika gärna kunnat doppa honom i tjära och fjädrar...naken)
 
 
Klok som en bok eller rädd för en Målvaktsmamma i Balettposition, men hemma var han 24.00 och belönades med nybakat bröd (från NärIcan) på sängen, en solig förmiddag i maj.
 
 
Då så Våren, lite jäkla värme är inget fint sätt att belöna mig på då......vaah?
 
 
Fridens Liljor!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0